L’Ajuntament de Benaguasil ha sigut reconegut com un dels municipis guanyadors de la campanya “Repte Mapamundi”, una iniciativa impulsada per Ecovidrio al costat del Consorci València Interior, amb l’objectiu de fomentar el compromís ciutadà amb el reciclatge d’envasos de vidre.
El lliurament de premis s’ha celebrat este matí en la sala d’actes de l’Ajuntament de Llíria, amb la presència del gerent de zona d’Ecovidrio, Manuel Sala; el president del Consorci, Francisco Gómez; així com representants dels diferents ajuntaments guardonats, entre ells Fran Doménech, regidor de l’Ajuntament de Benaguasil.
En esta edició, el municipi de Benaguasil ha resultat premiat dins de la categoria A (municipis de més de 10.000 habitants), al costat de Llíria i Utiel, després d’haver destacat per la seua implicació en la millora de les taxes de reciclatge de vidre durant el període del repte, desenrotllat entre l’1 d’octubre i el 30 de novembre de 2025.
Com a reconeixement, Benaguasil rebrà la decoració de tres contenidors de vidre amb una imatge personalitzada de la campanya adaptada a la localitat, el disseny de la qual ha sigut presentat també durant l’acte.
El “Repte Mapamundi” ha avaluat als municipis participants en funció de l’increment dels quilograms de vidre arreplegats respecte al mateix període de l’any anterior, la difusió del material de campanya i les accions de sensibilització desenrotllades a nivell local, consolidant així el compromís de Benaguasil amb la sostenibilitat i l’economia circular.







