L’Ajuntament de Benaguasil s’ha sumat al “Repte Mapamundi”, una acció promoguda pel Consorci València Interior (CVI) i Ecovidrio per a promoure el reciclatge d’envasos de vidre.
La campanya que es desenrotllarà entre els mesos d’octubre i novembre, té com a objectiu superar la taxa de reciclatge de vidre de les localitats participants respecte al mateix període de l’any anterior.
Per al desenrotllament del concurs s’han establit tres categories en funció del nombre d’habitants de cada municipi:
- Categoria A: Municipis de més de 10.000 habitants (3 guanyadors).
- Categoria B: Municipis d’entre 1.000 i 10.000 habitants (3 guanyadors).
- Categoria C: Municipis de menys de 1.000 habitants (3 guanyadors).
Els guanyadors de cada categoria seran aquells que major puntuació obtinguen atenent diversos criteris com són l’increment dels kg de vidre respecte al mateix període de l’any anterior, la difusió que realitzen de la campanya i les activitats i iniciatives promogudes des dels municipis per a donar a conéixer el repte.
Als municipis premiats se’ls decoraran contenidors de vidre amb la imatge de la campanya adaptada amb un disseny exclusiu de la localitat.
Així mateix, el ‘Repte Mapamundi’ inclou accions de dinamització i sensibilització ambiental durant els dos mesos de duració. En este sentit el pròxim 21 d’octubre, de 9.00 a 14.00 hores en la Plaça Major dos educadors ambientals informaran la població de Benaguasil sobre la campanya i la importància de reciclar correctament els residus d’envasos de vidre amb repartiment de bosses reutilitzables.







