L’Ajuntament de Vilamarxant, a través de la seua Regidoria de Serveis Públics, llança una nova campanya de reciclatge baix el lema ‘Estes festes reciclem’. Esta acció té, com a principal objectiu, incentivar el reciclatge de la fracció d’envasos lleugers en el contenidor groc, així com reduir el seu ús i garantir la neteja dels carrers del poble durant les Festes Patronals 2025.
Els envasos que seran recollits es dividiran en tres grans grups:
- Plàstic: Botelles d’aigua, refrescos, llet, productes de neteja, gels, colònia, bosses de congelats, envasos, iogurts, safates de suro blanc, bosses d’aperitius i llepolies i bosses de plàstic dels comerços.
- Metall: Llandes de conserva, pots de begudes, safates d’alumini, aerosols, taps metàl·lics de botelles i tapes de pots.
- Brics: Sucs, llet, vi, batuts, caldos o gaspatxo.
La regidora de Serveis Públics, Elena Cortell, ha explicat que “per tal de fer molt més fàcil el procés de reciclatge, les penyes que ho desitgen també podran sol·licitar contenidors de dos rodes per al seu ús”. Així mateix, “també es situaran contenidors específics identificats al costat dels de restes orgàniques”, ha indicat l’edil.
Dins d’este projecte, també es contemplen dos accions d’educació ambiental, que es realitzaran els dies 17 d’agost, en horari de 10 a 13 hores en el recorregut dels bous davant del ‘corro’, i el 19 d’agost, de 01 a 03 de la matinada en l’esplanada de l’IES. Estes accions consistiran en el muntatge d’una carpa informativa, on es repartirà merchandising, bosses…
Finalment, per a completar este programa de reciclatge, destacar que en el plànol adjunt a esta publicació es podran consultar els punts on es col·locaran contenidors específics per a la recollida d’envasos lleugers, i en la zona de l’esplanada de l’IES es reforçarà la presència de contenidors de vidre, passant d’1 a 3 perquè les penyes puguen reciclar les despeses amb major facilitat.







