Metrovalencia interromprà temporalment la circulació entre les estacions de Aragó i Marítim (Línies 5 i 7) i entre Masies i Bétera (Línia 1) durant l’estiu per a escometre les obres de rehabilitació i renovació de la infraestructura i superestructura del túnel que connecta les dos instal·lacions, en el primer cas, i pels treballs del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana en l’A-7, en el segon.
Les dos interrupcions del servici en Metrovalencia tindran lloc del 27 de juny al 31 d’agost, amb la finalitat de “minimitzar la repercussió”, ja que s’ha triat el període estival a l’ésser “el de menor volum de viatgers”, segons ha informat la Generalitat Valenciana en un comunicat.
Interrupcions en línies 5 i 7 de Metrovalencia
A la ciutat de València, durant este període Metrovalencia recomana als usuaris que utilitzen les estacions de metro i tramvia en servici pròximes a les estacions sense servici, així com altres mitjans de transport públic urbà. Les estacions afectades de les Línies 5 i 7 són Aragó, que romandrà oberta, Amistat, i Ayora, les dos tancades, i Marítim que comptarà únicament amb servici de les línies 6 i 8.
En concret, es durà a terme el procés de renovació de la infraestructura subterrània de la xarxa de Metrovalencia en el citat tram, d’uns 2,7 quilòmetres de longitud. Metrovalencia recomana als viatgers amb destinació a les platges de la ciutat emprar les línies tramviàries 4 i 6, amb connexió amb les línies de metro 3 i 9 a Benimaclet i 1 i 2 en Entroncament.
L’estació de Aragó quedarà oberta com a inici i final de les Línies 5 i 7 de metre i Marítim mantindrà el servici tramviari de les Línies 6 i 8 que permeten accedir a la façana marítima de la ciutat de València.
Reforç especial de l’EMT València
Per part seua, l’EMT València reforçarà el seu servici en este corredor per a intentar pal·liar els efectes adversos que, sobre la demanda de transport públic, comportarà esta actuació.
Per a això, EMT augmentarà la capacitat de transport que cada estiu oferix la línia 32 utilitzant, en esta ocasió, autobusos articulats de 18 m. i capacitat per a 110 persones, en comptes d’emprar, com és l’habitual, vehicles estàndard de 12 m. de longitud i capacitat per a 70 persones, alhora que s’incrementarà el nombre total d’expedicions diàries.
A més, a través de la injecció de 8 vehicles estàndard addicionals, s’habilitarà un recorregut curt en eixa mateixa línia 32, que discorrerà entre la Plaça Porta de la Mar i el Mercat del Cabanyal, per a reforçar el servici en el tram més afectat. No obstant això, des d’EMT volen advertir a les persones usuàries que, en cap cas, la capacitat de transport oferida amb este reforç serà capaç d’igualar a la dels trens.
Interrupcions en la línia 1 de Metrovalencia
En el cas de Bétera serà el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, responsable de les obres que s’executen en l’A-7, el que oferisca un dispositiu alternatiu d’autobús que connectarà les parades de Bétera, Horta Vella i Masies, on s’enllaçarà amb el servici de metro.
Estes obres, pressupostades en uns tres milions d’euros, es realitzen amb la finalitat de millorar les infraestructures i les condicions de seguretat del tram, per a complir així amb els estàndards establits per a la xarxa ferroviària autonòmica en la Llei 7/2018, de 26 de març, de Seguretat Ferroviària i a requeriment de l’Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària.
D’altra banda, els treballs en l’A-7 per a millorar la funcionalitat i la seguretat viària d’un tram de l’autovia pròxim a la xarxa de Metrovalencia que realitzarà el Ministeri durant l’estiu també implicaran el tall del servici ferroviari entre les estacions de Masies i Bétera, que també afecta a Horta Vella, de la Línia 1 (Bétera-Castelló).
Mentres duren les obres, del 27 de juny al 31 d’agost, es disposarà d’un servici alternatiu d’autobús per a garantir els desplaçaments entre Bétera, Horta Vella i Masies, que es convertirà en principi i final de la Línia 1 de Metrovalencia.
Informació addicional
Davant estes interrupcions, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha previst reforçar la presència del personal d’atenció al client en les estacions afectades, així com les de transbord de les línies de metro amb el tramvia per a facilitar la informació i atenció als viatgers.
Al seu torn, FGV aconsella als usuaris que, en els dos casos i quan arribe el moment, consulten els horaris, freqüències i enllaços alternatius en la pàgina web de metrovalencia. També poden consultar el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en l’app oficial de Metrovalencia.