La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha visitat aquest dimecres al costat de l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent, els treballs de neteja i dragatge que la Unitat Militar d’Emergències (UME) està duent a terme en l’accés al Port de Catarroja, afectat per la DANA del 29 d’octubre.
Les labors se centren en la retirada de llots i restes vegetals dels marges del canal, amb la particularitat que el material extret podria ser reutilitzat en construcció. Un estudi del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ha demostrat que aquests residus poden transformar-se en rajoles, llambordes o vorades, metodologia que serà traslladada al sector privat a través del Comissionat per a la Reconstrucció.
En relació amb l’estat de l’aigua en la zona, Bernabé ha assegurat que les analítiques realitzades en l’Albufera no han detectat contaminació, encara que s’ampliaran els controls en zones de cultiu per a garantir la seguretat alimentària.
Més de 210 milions per a la reconstrucció de Catarroja
Segons un comunicat de la Delegació del Govern, la inversió total del Govern d’Espanya a Catarroja després de la DANA supera els 210 milions d’euros, destinats a infraestructures, agricultura, ocupació i polítiques socials.
D’aquest pressupost, 138 milions es dirigeixen a la reparació d’infraestructures i serveis municipals, com el clavegueram, la depuradora, l’auditori, el poliesportiu, la residència Ramón Pastor, el camp de futbol Mundial 82, l’aparcament de la Plaça Major i altres equipaments locals.
El Ministeri d’Agricultura invertirà 8,5 milions d’euros en la recuperació de parcel·les agràries, camins rurals i infraestructures de cooperatives de regants.
A més, l’Executiu ha impulsat un pla d’ocupació, amb més d’un milió d’euros, per a donar treball a persones desocupades en les labors de reparació del municipi. També s’ha destinat una altra partida de més d’un milió d’euros a polítiques socials, enfocades en l’ajuda als col·lectius més vulnerables.
Finalment, el Ministeri de Transports s’encarregarà de la reparació del pont sobre la V-31, al costat del barranc de Xiva, i del pas inferior de la V-31 en el camí al Pont.
Amb aquestes mesures, el Govern busca agilitzar la recuperació de Catarroja, un municipi greument afectat per la DANA, i reforçar la prevenció davant futurs episodis climàtics extrems.








