Els municipis de la província de València que van resultar afectats per la DANA del passat 29 d’octubre han reforçat les seues mesures preventives després de l’alerta groga per pluges emesa pel Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. Encara que les autoritats locals han aclarit que aquest episodi “no és comparable” al viscut a l’octubre, han posat en marxa diferents accions per a minimitzar possibles problemes davant pluges intenses en curts períodes de temps.
De moment, en aquestes localitats es manté l’activitat educativa amb normalitat, ja que no s’ha detectat cap situació de risc imminent.
A Algemesí, l’Ajuntament ha recomanat als veïns instal·lar barreres de protecció en els habitatges situats en carrers propensos a acumulació d’aigua i retirar els vehicles de garatges i soterranis, estacionant-los en zones exteriors. També s’aconsella mantindre les cabines dels ascensors en les plantes superiors per a evitar danys en cas d’inundació.
A Aldaia, com a mesura preventiva, s’ha procedit al tancament del túnel de l’Estació, un dels punts crítics en episodis de pluges. A més, s’han reforçat les comportes del pas amb sacs per a garantir la seua eficàcia, segons ha informat l’alcalde Guillermo Luján.
Per part seua, Catarroja també ha activat la seua brigada municipal i es manté en vigilància contínua dels túnels i les zones més vulnerables a inundacions, amb l’objectiu d’actuar ràpidament si la situació empitjora.
Amb aquestes mesures, els municipis tracten d’anticipar-se a possibles complicacions i protegir la població i les seues infraestructures després dels danys patits mesos arrere.








