La naviliera Baleària ha sumat a la seua flota l’innovador Margarita Salas, el segon fast ferri del món amb motors duals a gas. Este vaixell, amb capacitat per a 1.200 passatgers i 425 vehicles, ha requerit una inversió de 126 milions d’euros i començarà a operar en els pròxims dies a Balears.
Construït en les drassanes Armon de Gijón, el vaixell “millora les prestacions més competitives del primer de la sèrie, l’Eleanor Roosevelt”, segons un comunicat de Baleària, la seu del qual està a Dénia (Alacant).
“El Margarita Salas compta amb espais més amplis, ja que disposa d’una segona coberta de passatge respecte al seu antecessor, s’ha incrementat un 10% la potència i s’han incorporat hèlices laterals de proa per a millorar la seua maniobrabilitat durant operacions d’atracada i eixida del port”, destaca la nota de premsa.
La construcció del vaixell ha generat 220 llocs de treball directes durant els més de dos anys i mig que ha durat el procés. Drassanes Armon ha utilitzat més de 1.200 tones d’alumini, un material que reduïx el pes i, per tant, disminuïx el consum de combustible, a més de ser altament reciclable.
El president de Baleària, Adolfo Utor, ha assenyalat: “Hem optimitzat la navegabilitat, la potència i el confort en funció de l’experiència que ens ha donat l’operativa diària del seu antecessor durant tres anys”.
“Estes millores se sumen a les característiques ja consolidades de l’Eleanor Roosevelt, un vaixell amb uns índexs de satisfacció dels passatgers excel·lents, que estem segurs que el Margarita Salas també aconseguirà”, va afegir Utor.
Per part seua, el copresident del grup Drassanes Armon, Laudelino Alperi, ha destacat el caràcter innovador del vaixell: “És un orgull per a Armon que un vaixell tan pioner i avançat tecnològicament siga, a més, la nostra construcció número 1.000. Aconseguim així una fita molt significativa per a la nostra companyia, per a Baleària i per al sector marítim en general, en tractar-se del segon fast ferri amb motors de gas del món”.
Alperi, juntament amb el director general d’Armon, Juan Paino, i el president de la drassana, José Ramón Fernández, van entregar una mètopa commemorativa al director de Flota de Baleària, Rafael Navarro, i al capità del vaixell, Francisco Morales.
La construcció d’este catamarà pioner en sostenibilitat, que “ha comptat amb el finançament de CaixaBank”, ha involucrat a destacats col·laboradors internacionals (Wärstilä, Incat Crowther, Bureau Veritas o Marintek-Sintef) i nacionals (Cotenaval, Oliver Design i Jorge Belloch), segons el comunicat de Baleària.