L’anàlisi de satisfacció estudiantil a Espanya revela que, en la Comunitat Valenciana, els alumnes de 15 anys aconsegueixen una puntuació de 6,75 sobre deu, situant-se en línia amb la mitjana nacional i equiparable a altres regions com Canàries. Aquesta xifra contrasta amb els resultats obtinguts a Extremadura i País Basc, on els estudiants mostren una major satisfacció, superant els set punts.
Segons l’estudi realitzat pel professor d’Economia Aplicada de la Universitat Rei Joan Carles de Madrid, basat en dades de l’informe PISA, Extremadura i País Basc són les comunitats més pròximes a Finlàndia i Costa Rica en termes de benestar estudiantil. A València, la satisfacció es troba per sota d’aquestes regions, encara que es manté en un nivell comparable amb la mitjana de l’OCDE.
Els elements clau associats amb la satisfacció estudiantil inclouen la qualitat de les relacions familiars, l’entorn escolar, la salut i el benestar personal. Segons el professor de la Rei Joan Carles, l’evidència de PISA ressalta la importància d’un entorn educatiu positiu i relacions interpersonals sòlides en el benestar dels estudiants, independentment del seu context socioeconòmic.








