Serra ha iniciat la campanya d’esterilització de les colònies de gats al casc urbà mitjançant el mètode CES (captura, esterilització i solta).
Es tracta d’unes actuacions que es realitzen des de principi de mes i estan possibles gràcies a la col·laboració de Patrulla de rescate Serra y la Fundación Jadoul Més Que Gossos.
En l’actualitat, alguns Ajuntaments apliquen el mètode C.E.S. (captura, esterilització i solta dels gats en una colònia). Aquesta acció va de la mà del seu censat, alimentació, control del seu estat de salut i la cerca de llar d’aquells animals que per la seua edat o caràcter puguen ser entregats en adopció a una família.
Aquest mètode, aplicat internacionalment, està considerat com una forma eficaç i humanitària de controlar les colònies felines. Alguns dels avantatges que els experts citen d’una colònia de gats controlada són els següents:
- Disminució considerable de ratolins i insectes de la zona.
- Eliminació de les baralles entre gats.
- Inhibició del marcatge amb orina i excrements.
- No es reprodueixen.
- Gats sans controlats que no contagien res.
- Zones d’alimentació del gat ocultes i netes.







