L’alcalde de Loriguilla, Sergio Alfaro, i els seus homòlegs de Xest i Riba-roja de Túria, José Morell i Robert Raga, respectivament, van mantenir aquesta setmana una reunió de seguiment a la seu de Divalterra, en la qual va participar el gerent de l’empresa pública , Xavier Simó, i tècnics de l’àrea d’Estudis i Planificació Estratègica. La finalitat d’aquesta reunió va ser conèixer l’anàlisi territorial realitzat pels tècnics de la Universitat Politècnica de València (UPV) sobre l’important eix logístic que formen els tres municipis entre l’A-3 i l’A -7. L’objectiu és un Pla Estratègic de Desenvolupament Industrial conjunt que els permeti planificar inversions i desenvolupar accions que millorin els polígons i permetin atreure activitat empresarial.
Després d’una primera presa de contacte el passat gener, els tècnics de la Càtedra Divalterra, organisme creat per la Diputació de València i la UPV, han realitzat una anàlisi exhaustiva del sòl industrial i dels recursos disponibles, així com dels equipaments i dels serveis existents a l’àrea i així ho van posar de manifest durant la reunió d’ahir, en què també van estar presents, per part de Loriguilla, el seu tinent d’alcalde, Manuel Cervera, el regidor d’Urbanisme, Javier Cervera i tècnics municipals.
Alfaro va aprofitar la cita per reivindicar actuacions prioritàries per al municipi com són la millora del pont d’accés a la població, la millora de la connexió al Bypass per la A-7 i la connexió per carretera entre els polígons industrials dels tres municipis que formen aquest important eix industrial.
Sobre això, va mostrar la seva contrarietat per la demora d’algunes actuacions com la relativa al pont. L’octubre passat, Alfaro ja es va reunir amb el diputat responsable de l’àrea de Carreteres, Pau Seguí, i li va arrencar el compromís d’escometre aquesta actuació un cop els tècnics trobaran la solució més adequada.
En el full de ruta marcat per les parts, els tres municipis coincideixen a assenyalar la importància d’emprendre accions dirigides a atreure subvencions o inversions per millorar les mancances en infraestructures, comunicacions o senyalètica d’aquesta zona industrial, així com prioritzar actuacions com la connexió de les zones industrials a través de servituds i carrils d’acceleració paral·lels a la a-3 que permetin descongestionar el principal accés cap a la CV-374; millorar la línia de Rodalies C3; crear un ramal que possibiliti el trànsit de contenidors des del PLV; i construir un baixador que facilite la mobilitat dels treballadors.







