L’Auditori Municipal de l’Eliana acollirà espectacles teatrals, de circ, dansa o lírica de primer nivell procedents de tot el territori nacional, que se sumaran als que ja venia programant el consistori durant els dos últims anys. Aquesta nova inciiativa per a 2018 és una aposta important per les arts escèniques.PLATEA és el Programa Estatal de Circulació d’Espectacles d’Arts Escèniques en Espais de les Entitats Locals, organitzat per l’INAEM (Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música) en col·laboració amb la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), que permet als ajuntaments impulsar la programació de companyies de tot el país en espais escènics de titularitat pública, per a reactivar i enriquir la seua programació cultural, facilitar la comunicació entre les Comunitats Autònomes i garantir als ciutadans l’accés a la cultura.
L’ingrés en PLATEA requereix complir, per part dels Ajuntaments, uns requisits molt exigents relatius a la programació, capacitats tècniques i nombre d’espectadors, a més, cada any, s’avalua la continuïtat dels ajuntaments en el programa, en funció dels resultats.
D’un total de 8.124 municipis espanyols només 164 formen part de PLATEA. En el cas de la Comunitat Valenciana, la xifra es redueix a 13 d’un total de 542 municipis. Enguany, només s’han incorporat 15 nous municipis de tota Espanya al programa i, d’ells, només dos eren valencians: l’Eliana i Gandia. La resta de municipis de la Comunitat són: Algemesí, Alacant, Altea, Xiva, Elx, Manises, Paterna, Riba-Roja de Túria, Torrent, Vila-real i Xàtiva.







