Aquest diumenge, Vilamarxant va acollir la jornada ‘Riu net, riu sa’. Es tracta d’una activitat organitzada pel Grup Naturalista La 49 i la regidoria municipal de Medi Ambient.
La finalitat d’aquesta iniciativa és mantindre un riu net, sa i ajudar a que, en general, Vilamarxant siga una localitat més saludable i amb un major nivell de benestar.
En aquesta ocasió van participar 46 voluntaris. Els participants van congregar-se a les 10.00 hores, a la caseta de fusta per iniciar una activitat altruista i de conscienciació que, concretament, va consistir en netejar diferents camins i vores del riu Túria al seu pas per l’esmentat municipi.
En general, les zones de pas estaven prou netes, els principals focus de brutícia es trobaren endinsant-se entre canyes i herba i en les zones amples que donen a vora riu, que és on la gent sol reunir-se. Finalment, es van omplir unes 20 bosses de fem. Els assistents van arreplegar, principalment, plàstics, botelles, envasos de cartró, papers i cigarrets, tot i que també van aparèixer objectes de més volum, com una canonada de goma.
Després un bon esmorzar, va tindre lloc la part analítica de la jornada a una platja del riu, situada a uns 500 metres del Pont de la Barca, on van participar 36 voluntaris i voluntàries. La tasca va estar orientada pel biòleg del Grup Naturalista La 49 José Maria Gamero.








