L’alcalde de l’Eliana, Salva Torrent, va visitar aquest dilluns les obres de l’avinguda Riba-roja, per conéixer de primera mà les actuacions que s’estan portant a terme en aquesta zona.
Es tracta d’una via que vertebra les zones residencials de Montealegre i Montepilar amb el nucli urbà del municipi. Durant la visita, l’alcalde va estar acompanyat per l’edil de Serveis Urbans, Marta Andrés.
S’invertiran 331.988 euros en dues fases, que pràcticament se superposaran: primer s’escometran les obres d’un dels costats de les voreres d’aquesta via (en aquest cas, el dret); posteriorment, s’efectuaran millores en les voreres del costat esquerre (prenent sempre com a referència la localitat, en sentit d’eixida cap a Riba-roja de Túria.
Es tracta d’una actuació que forma part del Pla Provincial d’Obres i Serveis (PPOS) que finança la Diputació de València. Fonamentalment, la millorança serà en l’accessibilitat d’aquestes voreres: seran més amples i estaran condicionades per poder travessar els diferents carrers perpendiculars. També se separaran més els senyals de tràfic, amb el que serà més fàcil que persones amb mobilitat reduïda puguen desplaçar-se per aquestes voreres que ara s’estan renovant.
També és important millorar la Seguretat Viària: hi haurà noves vorades i voreres més altes, i s’incrementarà el nombre de passos de vianants al llarg de les 10 pomes en què s’està actuant (des del carrer Utiel fins al carrer Xirivella, que són els carrers perpendiculars a l’avinguda Riba-roja que es prenen com a referència). I cal recordar que hi ha estudiants que acudeixen als seus centres d’ensenyament (fins a quatre) recorrent aquesta avinguda. Les obres d’aquest projecte està previst que acaben a l’octubre (encara que es treballa a consciència perquè les actuacions fins a aquests centres d’ensenyament finalitzen abans de l’arribada del mes de setembre).
No solament s’escometran obres ‘en la superfície’: també s’efectuaran treballs per a renovar la xarxa de proveïment d’aigua potable, al llarg de 120 metres, on s’instal·laran noves canonades de polietilé. De la mateixa manera, es canalitzaran de forma subterrània 90 metres de xarxa de telefonia (entre els carrers Els Xops i Jaume Roig).